Μπορεί να αντιμετωπίζουμε καθημερινά διάφορα μικροπροβληματάκια με το κινητό μας. Από το να μην έχουμε καλό σήμα και να πήραμε μια ελαττωματική συσκευή, μέχρι να βρεθούμε σε μια κατάσταση ανάγκης και να μην ξέρουμε που να απευθυνθούμε. Για αυτά, καθώς και για άλλα έχουμε κάποιες μικρές και πρακτικές πληροφορίες.

Σε ποιο δίκτυο ανήκει ο αριθμός που καλώ?
Επειδή η φορητότητα έχει γίνει της μόδας πλέον, δεν ξέρουμε σε ποιο δίκτυο ανήκει το κάθε νούμερο. Και επειδή και τα Unlimited προγράμματα είναι της μόδας είναι εύκολο να την πατήσουμε και να θεωρήσουμε ότι καλούμε από τα απεριόριστα λεπτά μας έναν αριθμό που έχει το πρόθεμα του δικτύου μας μεν, αλλά μπορεί να έχει μεταφερθεί σε άλλο δίκτυο και να μην ισχύει το απεριόριστο. Η λύση λέγεται 1292. Στέλνοντας ένα sms σε αυτό το τετραψήφιο με περιεχόμενο τον αριθμό για τον οποίο ενδιαφερόμαστε να μάθουμε που ανήκει, μας έρχεται μια απάντηση με sms που μας ανακοινώνει την πληροφορία. Η χρέωση είναι ενός απλού μηνύματος που δεν αφαιρείται όμως από τυχόν δωρεάν sms που μπορεί να έχουμε στο πακέτο μας.

Δεν έχω καλό σήμα!
Όταν έχουμε πρόβλημα με το σήμα του κινητού μας μια πρώτη κίνηση που μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε την ισχύ του είναι να απενεργοποιήσουμε το 3G, 4G από το κινητό μας (εφόσον βέβαια έχουμε τέτοια συσκευή). Αυτό γίνεται μεταβαίνοντας από το Αρχικό Μενού της συσκευής, στις Ρυθμίσεις Δικτύου, έπειτα Λειτουργία Δικτύου και επιλέγουμε Μόνο GSM (σε ορισμένες συσκευές αντί για ρυθμίσεις δικτύου επιλέγουμε Συνδεσιμότητα από το Αρχικό Μενού). Eάν και μετά από αυτό δεν εξασφαλίσουμε μια ανεκτή ποιότητα επικοινωνίας, ίσως έχει έλθει η ώρα να αλλάξουμε δίκτυο ή και συσκευή!

Αγόρασα μια ελαττωματική συσκευή. Μπορώ να την αντικαταστήσω?
Όταν αγοράζουμε μια καινούργια συσκευή κινητού (ή την αποκτούμε χρησιμοποιώντας την επιδότησή μας) 2 πράγματα ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να πετάμε ποτέ: την απόδειξη αγοράς – δηλαδή την εγγύηση – και το κουτί της συσκευασίας όπου εδώ συμπεριλαμβάνονται και όλα όσα περιέχει, ακόμα και το συρματάκι που δένει το καλώδιο του φορτιστή! Στις περιπτώσεις που η συσκευή είναι ελαττωματική εξαρχής θα πρέπει να προσέξουμε το εξής: χρειάζεται να απευθυνθούμε άμεσα σε κατάστημα προκειμένου να χαρακτηριστεί ως DOA ( Dead On Arrival ) και να γίνει άμεση αντικατάσταση. Για να μπορέσει να χαρακτηριστεί ως DOA μια συσκευή πρέπει να συντρέχει μια βασική προυπόθεση: η χρήση της από εμάς να είναι σχεδόν μηδαμινή (οι περισσότεροι κατασκευαστές ορίζουν ότι μια συσκευή μπορεί να χαρακτηριστεί ως DOA, αν δεν την έχουμε χρησιμοποιήσει για πλέον των 30 λεπτών ομιλίας και ταυτόχρονα αν δεν έχουν περάσει και 7 ημερολογιακές ημέρες από την ημερομηνία αγοράς της). Αν τελικά χαρακτηριστεί ως DOA, θα πρέπει να προσκομίσουμε μαζί και άθικτη όλη τη συσκευασία (το κουτί δηλαδή μαζί με τα περιεχόμενα του), καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα ταλαιπωρηθούμε και θα μπλέξουμε σε χρονοβόρες διαδικασίες.

Κλήσεις έκτακτης ανάγκης!
Οι παρακάτω 6 αριθμοί κλήσης επειγόντων περιστατικών είναι χωρίς χρέωση σε όποιο δίκτυο και εάν ανήκουμε: 100-Άμεση δράση, 166-Κέντρο άμεσης βοήθειας (ΕΚΑΒ), 199-Πυροσβεστική υπηρεσία, 108-Άμεση επέμβαση Λιμενικού Σώματος, 109-Άμεση επέμβαση διώξεως ναρκωτικών, 1591-Συντονιστικό κέντρο δασοπροστασίας.
Ειδική περίπτωση είναι ο αριθμός 112, που αποτελεί τον Πανευρωπαϊκό Αριθμό ‘Έκτακτης Ανάγκης και είναι χωρίς χρέωση. Μπορούν να τον καλέσουν όλοι οι συνδρομητές από τα 27 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε περίπτωση ατυχήματος, επίθεσης ή σε οποιαδήποτε άλλη κατάσταση κινδύνου ή ανάγκης. Ο αριθμός 112 καλείται χωρίς πρόθεμα και χωρίς την εισαγωγή του κωδικού PIN (που ανοίγει το τηλέφωνο. Επιπλέον, επιτρέπεται η χρήση του σε κινητά τηλέφωνα χωρίς κάρτα SIM και χωρίς σήμα από την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας που έχει συνδεθεί, αρκεί κάποιος άλλος πάροχος κινητής τηλεφωνίας να έχει σήμα στην περιοχή.

Θέλω να καλέσω με απόκρυψη!
Εάν θέλουμε να κάνουμε μια κλήση με απόκρυψη –οι λόγοι μπορεί να είναι πολλοί και διάφοροι…- και δεν εμπιστευόμαστε τη συσκευή μας ότι θα καλέσει έτσι μέσω επιλογής από το μενού, μπορούμε να ενεργήσουμε ως εξής:: πληκτρολογούμε #31#69xxxxxxx και κάνουμε την κλήση. Εάν θέλουμε να την απενεργοποιήσουμε πληκτρολογούμε *31#69xxxxxxx και καλούμε

Το κινητό να είναι πάντα φορτισμένο και να επικοινωνούμε όταν έχουμε καλό σήμα!
Να φροντίζουμε να μην αφήνουμε το κινητό να ξεφορτίζει καθώς μπορεί να το χρειαστούμε και αυτό να έχει κλείσει. Όταν δεχόμαστε ή πραγματοποιούμε κλήσεις από το κινητό ενόσω αυτό έχει χαμηλή μπαταρία πιθανόν να οδηγηθούμε σε διακοπή της επικοινωνίας. Επίσης αν το σήμα λήψης - αποστολής του κινητού είναι χαμηλό τότε η ακτινοβολία που δεχόμαστε είναι πολλαπλάσια καθώς η συσκευή μεγιστοποιεί την ισχύ εκπομπής για μπορέσει να επικοινωνήσει με την κυψέλη - κεραία της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας. Υψηλή ακτινοβολία επίσης έχει και το car- kit (όταν συνδέουμε το κινητό με τα μεγάφωνα του αυτοκινήτου και μιλάμε εντός του οχήματος σε ανοιχτή ακρόαση) και καλό είναι να περιορίζουμε τη χρήση του.