Το σχέδιο της Google για ταχύτερο mobile internet.  H Google αν δεν μας δώσει Internet με ταχύτητα του φωτός δεν θα ησυχάσει. Η τελευταίας της πρωτοβουλία που ανήκει στην κατηγορία ανοικτού κώδικα και ονομάζεται Accelerated Mobile Pages (AMP) - Επιταχυμένες Ιστοσελίδες για Κινητές Συσκευές. Είναι το νέο της μεγαλεπήβολο σχέδιο για γρηγορότερο mobile internet. 

Google-AMP

Σύμφωνα με τη Google, αλλά και με αναλύσεις πολλών εταιρειών που ασχολούνται με την επσκεψιμότητα, τον χρόνο θέασης και τους στόχους διαφόρων ιστοσελίδων, κάθε φορά που μια ιστοσελίδα αργεί να φορτώσει σε μια φορητή συσκευή (mobile device), οι δημιουργοί περιεχομένου, χάνουν αρκετούς αναγνώστες που επιλέγουν να επισκεφθούν διαφορετική ιστοσελίδα και μαζί τους και πιθανά έσοδα από διαφημίσεις ή συνδρομές. Έτσι, ύστερα από συζητήσεις που έκανε με αρκετούς δημιουργούς περιεχομένου αλλά και τεχνολογικές εταιρείες αποφάσισαν από κοινού την υλοποίηση του συγκεκριμένου σχεδίου, όπως αναφέρεται και στο επίσημο blog της εταιρίας. Το AMP έχει ως στόχο την αύξηση της ταχύτητας που φορτώνουν οι ιστοσελίδες μέσα από φορητές συσκευές και κυρίως από smartphones και tablets τα οποία χρησιμοποιούν καθημερινά δισεκατομμύρια άνθρωποι για την ενημέρωση τoυς.

google-amp-2

Το Google AMP είναι ένα νέο πρωτόκολλο HTML, το οποίο η εταιρεία το ονομάζει AMP HTML. Το πρωτόκολλο αυτό στηρίζεται σε υπάρχουσες web τεχνολογίες και έχει την δυνατότητα να βελτιώσει εντυπωσιακά τους χρόνους πλοήγησης στο διαδίκτυο, δίνοντας προτεραιότητα στην ταχύτητα έναντι σε άλλες λειτουργίες. Αν και σε πρώιμο στάδιο ακόμη, στόχος της Google είναι οι ιστοσελίδες που ενσωματώνουν περιεχόμενο όπως video, animations και γραφικά, να φορτώνουν πιο γρήγορα από ποτέ (έως και x85 φορές γρηγορότερα) ενώ το ιδανικό σενάριο είναι ο ίδιος κώδικας που χρησιμοποιεί η ιστοσελίδα, να χρησιμοποιείται σε διαφορετικές πλατφόρμες και συσκευές χωρίς να παίζει ρόλο τι συσκευή χρησιμοποιεί ο χρήστης.

google-lightspeed-internet

 Σε τυπικό στυλ της Google, αυτό το βαρετό όνομα κρύβει κάτι αρκετά επαναστατικό - ή κάτι που θα μπορούσε να είναι επαναστατικό εφόσον αρκετές εταιρείες μέσων μαζικής ενημέρωσης την υποστηρίξουν. Αλλά θα το κάνουν; 

Χωρίς να υπεισέλθουμε σε πολλές λεπτομέρειες (υπάρχουν περισσότερα εδώ --> https://www.ampproject.org/how-it-works/ αν σας ενδιαφέρουν οι τεχνικές πτυχές), η Google έχει έρθει με τη δική της παραλλαγή σχετικά με την HTML, τον κώδικα που κρύβεται πίσω από την σελίδες στο διαδίκτυο. Αυτή η νέα έκδοση θα βελτιώσει την εμφάνιση των περισσότερων ιστοσελίδων με τη χρήση μιας κοινής βιβλιοθήκης κώδικα, έτσι ώστε κάθε εκδότης να μη περιλαμβάνει τον ίδιο προγραμματισμό σε κάθε σελίδα, και επιτρέπει επίσης την έξυπνη προσωρινή αποθήκευση των εν λόγω δεδομένων για γρηγορότερη φόρτωση.

Ο Jonathan Abrams ιδρυτής της Nuzzel, λέει ότι οι σελίδες από ιστοσελίδες όπως οι New York Times, που έχουν βελτιστοποιηθεί με το νέο κώδικα της Google, φορτώνουν σε λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο, σε σύγκριση με τον συνήθη χρόνο φόρτωσης περίπου στα έξι δευτερόλεπτα. Και υπάρχουν πολλοί ακόμα που υποστηρίζουν την πρωτοβουλία της Google, όπως ο διευθυντής της Media Vox Trei Brundrett, ο οποίος είπε ότι ήταν αισιόδοξος για τα αποτελέσματα.

Πολλοί ισχυρίζονται οτι το AMP είναι σαφώς μια απάντηση στο Facebook και στα Facebook Instant Articles ( επιτρέπει σε ορισμένους εκδότες, όπως η New York Times και The Guardian να δημοσιεύουν το περιεχόμενό τους απευθείας στην κινητή πλατφόρμα του Facebook, έτσι ώστε οι σελίδες τους να φανούν καλύτερα και να φορτώνουν γρηγορότερα.

amp-broswer

Αυτό ισοδυναμεί με μια απειλή για την Google με δύο τρόπους: Κατά μία έννοια, απειλεί τη διαφήμιση βάσης του γίγαντα αναζήτησης, επειδή η web διαφήμιση είναι όλο και περισσότερο διαφήμιση σε κινητές συσκευές κάιτ που είναι ο πυρήνας των δραστηριοτήτων της εταιρείας, και αν το Facebook καθορίζει ένα μεγάλο κομμάτι του τότε η Google θα έχει απώλεις εσόδων. Και η δεύτερη απειλή είναι ότι όσο περισσότερο περιεχόμενο δημοσιεύεται στο Facebook, τόσο περισσότεροι χρήστες θα αναζητούν στο facebook και όχι στην Google.

Τις AMP HTML pages θα ενσωματώνουν μερικές από τις πιο δημοφιλείς ιστοσελίδες όπως το Twitter, το Pinterest, Wordpress, Adobe Analytics και LinkedIn ενώ αναμένεται και πολλές άλλες ακόμη να θελήσουν να συμμετέχουν στο νέο project της Google.