Σύμφωνα με αρκετές πηγές, το Υπουργείο Δικαιοσύνης και η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου στις ΗΠΑ εξετάζουν αυτή την περίοδο με προσοχή τις επιχειρηματικές πρακτικές της Apple σε σχέση με την επερχόμενη υπηρεσία music streaming της εταιρείας.
Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα The Verge, η Apple πιέζει τις μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες να εξαναγκάσουν τις υπηρεσίες streaming όπως το Spotify να εγκαταλείψουν την δωρεάν προσφορά τους, για να μειωθεί δραστικά ο ανταγωνισμός για την επερχόμενη πρόταση της Apple. Αξιωματούχοι του Υπουργείου Δικαιοσύνης έχουν ήδη μιλήσει με υψηλόβαθμα στελέχη της μουσικής βιομηχανίας για τις επιχειρηματικές πρακτικές της Apple και φαίνεται πως η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ έχει αναλάβει ηγετικό ρόλο στην διαδικασία.

Η Apple χρησιμοποιεί την ιδιαίτερα σημαντική επιρροή της στην μουσική βιομηχανία για να σταματήσει τις δισκογραφικές εταιρείες από την ανανέωση της άδειας του Spotify να “στριμάρει” δωρεάν μουσική στους χρήστες της μέσω του freemium μοντέλου που χρησιμοποιεί.

Το Spotify έχει σήμερα 60 εκατομμύρια ακροατές, αλλά μόνο 15 εκατομμύρια από αυτούς είναι συνδρομητές. Βάζοντας τις δισκογραφικές εταιρείες να σκοτώσουν την freemium προσφορά του Spotify και άλλων ανταγωνιστών, η Apple θα βρισκόταν σε προνομιακή θέση και το αποτέλεσμα θα ήταν να αρπάξει ένα μεγάλο κύμα νέων χρηστών για την δική της υπηρεσία music streaming, η οποία αναμένεται να διαθέτει και σε σημαντικό ποσοστό, αποκλειστικό περιεχόμενο.

"Όλοι, μέχρι και τον Tim Cook, αυτοί οι τύποι είναι αδίστακτοι" είπε μία ανώνυμη πηγή από την μουσική βιομηχανία. Σύμφωνα με πηγές του The Verge επίσης, η Apple προσφέρθηκε να πληρώσει την άδεια χρήσης μουσικής του YouTube στην εταιρεία Universal Music αν η τελευταία απαγόρευε την χρήση των τραγουδιών της στην υπηρεσία YouTube.

Από ότι φαίνεται, η Apple προσπαθεί να καθαρίσει τον δρόμο για την επερχόμενη μουσική υπηρεσία της που θα ανακοινωθεί κατά πάσα πιθανότητα στο συνέδριο WWDC τον ερχόμενο Ιούνιο. Αν η Apple καταφέρει να πείσει τις δισκογραφικές να σταματήσουν την αδειοδότηση freemium περιεχομένου σε music streaming υπηρεσίες όπως στα Spotify και YouTube, τότε είναι πολύ πιθανό να πάρει και ένα σημαντικό κομμάτι των χρηστών από τους ανταγωνιστές της.